En dynamisk størrelse

Visuel identitet

En visuel identitet kan have mange former og formater. Den kan både bruges til branding af en virksomhed, til at skabe slagkraftige kampagner, til at danne rammerne for en udstilling, og meget meget mere.

Kort fortalt

En visuel identitet er en samling byggeklodser

En visuel identitet er et samlet begreb for alle de byggeklodser, vi skal bruge til at bygge alt dit fremtidige visuelle materiale op med.

Med dem kan vi bygge alt fra digitale medier, som instagram og facebook, til din egen hjemmeside, samt printet materiale og emballage. En visuel identitet med fordel også bruges på tilbud, kvitteringer, regninger, emails mm.

Alle de elementer vil tilsammen skabe et konsekvent og overbevisende visuelt udtryk, og du vil opleve, hvordan din virksomhed vil fremstå professionel og tillidsfuld. En genkendelig visuel identitet i alt virksomhedens kommunikation, er et af de vigtigste brandings redskaber, når man skal udvikle sin virksomhed.

Eksempel på brug af visuel idenitet i kampagne.
Valg, Veje og Visioner – case

en unik samling

Indhold i en visuel identitet

Logoserier og navnetræk

En dynamisk logoserie er i dag essentielt, for at kommunikere på mange forskellige kanaler. 

Farveudvikling

Et af de mest effektive kommunikations redskaber er kontinuerligt brug af udvalgte farver.

Typografi

Hvilke skrifttyper man bruger hvornår og hvordan, er også elementært i et samlet visuelt udtryk.

Typografisk hieraki og opsætning, sikrer alt fra læsbarhed til rækkefølgen kunden optager information.

Identitets-markører

(illustration/ikoner
/teksturer/animation)

I arbejdet med din visuelle identiet, vil det bliver klart præcis hvilke identitets-markører, der vil være relevante for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Udvikling og proces

Workshop

For at skabe en stærk visuel identitet til dig, tager jeg altid udgangspunkt i en workshop, hvor vi i fællesskab vil konkretisere dit brands/kampagnes vision, mission og drømme.

Strategi

Vi vil i fællesskab fastsætte den rette strategi for dit brand/kampagne mm. for at du får mest muligt ud af din nye visuelle identitet.

Her vil vi kortlægge hvor og hvordan du vil kommunikere med din visuelle identitet, så vi kan skabe det rette koncept dertil.

 

Koncept

Med afsæt i vores workshop og den planlagte strategi, vil vi udvikle identitetens koncept.

Her vil vi prøve forskellige retninger af, og jeg vil løbende søge din feedback, for at sikre at vi bevæger os i den rigtige retning.

 

Form

Når vi har helt styr på vores koncept, kan vi begynde at skabe den endelige form.

Her produceres alle de færdige visuelle elementer til din identitet, og et regelsæt til brug deraf.

Det er også her i processen, vi kan undersøge hvorvidt vi skal afsøge andet visuelt materiale – foto, videoproduktion osv.

 

Implementering

Til slut implementerer vi din nye visuelle identitet, på samtlige af dine platforme. Du vil modtage fuld kontrol over din nye identitet, og vejledes i hvordan du får mest ud af den, i din daglige kommunikation.

Når du har haft mulighed for at arbejde med din nye identitet i et stykke tid, stikker vi hovederne sammen igen, og evaluerer den i fællesskab. Herfra kan vi endeligt optimere de visuelle elementer eller tilse din digitale markedsføring mm.

 

Eksempel på brand identitet. 
Claudia June Silver – case

Eksempel på illustrativ identitet.
Midt i Kulturen

Do’s and don’ts

Systemer

Do's and don'ts

En visuel identiet fungerer kun med klare retningslinjer, for præcis hvordan du skal sammensætte og bruge dine visuelle byggeklodser.

Derfor får du et Do’s and Don’ts opslagsværk og personlig vejledledning, for at sikre brugen af din nye visuelle identitet er korrekt og nem at gå til.

Templates

En god måde at sikre den visuelle identitet, er ved at udvikle en række templates, til brug af SoMe, hjemmeside, mails, print osv. 

Dem kan jeg udvikle til dig, efter behov.

et par af de seneste

Se eksemler på visuel identitet her 

Vil du høre mere om dine muligheder
for en ny visuel identitet?

 udvalgte

Samarbejdspartnere